TESTET ÖLT - Wellnes 2015
1. Space Trash
A korábbi dalokhoz képest meglepően direkt
gitártémával indul -majd zárul is- a nyitó dal az új lemezen.
A címet sem kell ismerni hozzá, hogy átéljük a zene űrbéliségét.
A nap lemegy, majd feljön a föld mögött és közötte a végtelen
hangjai az űrből. Bátran nevezhető lenne 2015. Űrodisszeának
is. Nagyon jól megadja az alaphangját a lemeznek.
2. Radomir Konstantinović
A négy éve elhunyt író-filozófusról
elnevezett mű talán a legpszichedelikusabb és leghosszabb darab az
ebben a műfajban is nagyon erős lemezen. Mindez úgy, hogy a
ritmusszekció erős alapja felszabadítja a többi hangszert. A
szabadsággal nagyszerűen él is a zenekar.
3. Vertical Immigrations
A dal kezdete (különösen a billentyűk
hangja) emlékeztet leginkább az előző Testet Ölt felvételekre.
Aztán itt is előtűnik a gitár zabolázatlansága. Vad, szép és
szomorú is egyben.
4. Bosch & Bosch GBH
Ha egy új hallgatónak csak egy számot van
módja meghallgatni a lemezről, akkor ezt a tételt javasolnám.
Benne van a zenekar esszenciája.
5. Shadowplay
Feldolgozást játszani és főleg rögzíteni
hálás és egyben hálátlan feladat is lehet. Ha nagyon hasonlít
az eredetire, azért, ha teljesen más, azért érheti kritika. Itt a
zenekar jól egyensúlyoz, hiszen a Joy Divison dal választása is
„Testhez” álló és a feldolgozás egyértelműen magán viseli
a T.Ölt jellegzetes jegyeit.
6. Nothing Ever Ends
A lemez legerősebb, eksztatikus darabja. A mű egy
hatalmas hegy, annak hágójával, csúcspontjával és lejtőjével,
szakadékával együtt. Katartikus darab, melynek a címével
ellentétben (sajnos) van vége, de hiányérzet nem maradhat a
hallgatóban. Mint befejező tétel, tökéletes választás.
A lemez nagyon jól, tisztán és erősen szól,
látszik hogy a fiúk nagyon sok időt töltöttek a keveréssel.
Volt mivel foglalkozni, hiszen sok a billentyű és gitár effekt,
érdekesség.
Stupar ismét hozza jellegzetes játékát. A két
lábdobos fejezetek és a befejező dal tamos felvezetése különösen
emlékezetes.
Saša megtalálása a
basszusgitáros posztra mindenképpen főnyeremény a zenekar
fejlődése szempontjából. Fontos szereplő ez a hangszer is a
lemezen.
Czini szintis játékában
mindig benne van az, ami a dalokat viszi. Sohasem tolakodó, de
kihagyhatatlan.
Laci gitárja a hang. Finom vagy lázadó,
disszonáns vagy tiszta, megbúvó vagy a világra üvöltő.
Az előző, kitűnő album óta nagy léptekkel halad
a zenekar a saját útján. Úgy tűnik megvan ez az út, mely elég
széles ahhoz, hogy sok minden beleférjen, de mégis jellegzetes
legyen a zenekar számára. Nagyon jó hallgatni egy olyan lemezt,
ahol a pontosság, szabályosság és az elszállás, pszichedelikum
ilyen tökéletes egyensúlyban van.
Előzetest ugyan már hallgattam, de nagyon kíváncsi
vagyok, hogy élőben hogyan tudnak szólni ezek a zeneileg összetett
és sok hangot használó dalok. Bízom a fiúkban hogy -szokás
szerint- sikeresen tudják élőben is visszaadni a lemez világát.
Tógyer Pál Paya
(ex-KA, ex-Holtpont, stb.)
2015.05.08.
No comments:
Post a Comment